Accountbescherming

Houd uw inloggegevens privé

De volgende punten zijn van belang bij het veilig houden van uw inloggegevens:

  • Deel nooit een computer account.
  • Gebruik nooit hetzelfde wachtwoord voor meer dan één account.
  • Vertel nooit iemand uw wachtwoord, zelfs niet aan personen die beweren van de klantenservice of veiligheidsafdeling te zijn.
  • Schrijf uw wachtwoord nooit op.
  • Deel uw wachtwoord nooit via de telefoon, email of instant-berichten.
  • Zorg ervoor dat u uitlogt voordat u een computer onbeheerd achterlaat.
  • Verander wachtwoorden wanneer er vermoedens zijn dat ze gecompromitteerd zijn.
  • Houd wachwoorden voor besturingssystemen en toepassingen verschillend.
  • Een wachtwoord moet uit letters en cijfers bestaan.
  • Maak wachtwoorden willekeurig maar eenvoudig te onthouden.
  • Zorg ervoor dat u altijd beschikt over recente anti-virussoftware.
  • Zorg ervoor dat u altijd beschikt over een recente persoonlijke firewall.
  • Vermijd het gebruik van de bwin account op computers die publiekelijk toegankelijk zijn zoals bijvoorbeeld in internetcafés.
  • Verander uw wachtwoord regelmatig, bijvoorbeeld om de 90 dagen.
  • Zorg dat u beschikt over een recente versie van OS, browser en browser plugins.
  • Schakel alle software of browser plug-ins uit waar u geen gebruik van maakt of deïnstalleer deze - dit vermindert uw kwetsbaarheid.

Hoe kiest u een veilig wachtwoord

  • Gebruik zowel kleine als hoofdletters.
  • Wachtwoorden moeten uit minimaal 8 tekens bestaan.
  • En één of meer cijfers bevatten.
  • Gebruik geen woorden die in een woordenboek staan of in uw persoonlijke informatie.
  • Gebruik geen datum, kentekennummers, telefoonnummers of andere veelvoorkomende nummers.
  • Gebruik geen bedrijfsnamen of afkortingen daarvan.
  • Gebruik nooit een wachtwoord die gelijk is aan uw gebruikersnaam.

Informatie over bewijs dat een account gecompromitteerd is

Een account kan gecompromitteerd zijn wanneer:

  • er een aantal accountgegevens gewijzigd is maar niet door u, zoals een ander e-mailaders of telefoonnummer
  • er transacties hebben plaatsgevonden die u niet heeft uitgevoerd, zoals stortingen of uitbetalingen of het plaatsen van weddenschappen
  • u een bericht heeft ontvangen over een wijziging van uw wachtwoord maar u heeft deze wijziging niet gedaan

Wanneer één van bovenstaande punten zich heeft voorgedaan, wijzig dan uw wachtwoord en neem direct contact op met bwin klantenservice.